
Kaip Los Andželo „Dodgers” komanda išgelbėta nuo bankroto tapo bauginančia varžovus bei antra vertingiausia beisbolo komanda stipriausioje pasaulio lygoje? Visa tai dėl dešimtmetį trunkančios investicijos į duomenų analizę. Ši kelionė atskleidžia, kokią galią turi duomenimis grįsti sprendimai ir strategiškos investicijos į žaidėjus.
Pokyčiai per savininkus ir investicijas
2011 m. „Dodgers” susidūrė su sunkumais – mažėjo sirgalių susidomėjimas, o savininkas Frank McCourt buvo kaltinamas finansinėmis machinacijomis. Dėl augančios skolos jis nusprendė komandą parduoti. Guggenheim Baseball Management įsigijo komandą (2,1 mlrd. dolerių) ir pradėjo naują etapą. Komandą sustiprino ir krepšinio legenda Magic Johnson, užtikrinęs didžiulį vietinės televizijos kontraktą, kurio vertė siekė 8,35 mlrd. dolerių per 25 metus – tai pakeitė „Dodgers“ strategiją.
Andrew Friedman analitikos pertvarka
2014 m. Andrew Friedman, garsėjantis sėkme duomenimis grįstuose sprendimuose Tampa Bay „Rays” komandoje, buvo pasamdytas beisbolo operacijų prezidentu. Jam vadovaujant, „Dodgers” biuras tapo technologiniu centru, kuriame dirba kiekybiniai analitikai, duomenų inžinieriai ir skautai, orientuoti į analizę. Ši komanda revoliucionizavo skautavimą, leisdama „Dodgers” pasirašyti sutartis su žvaigždėmis bei jaunais, svarbiais talentais, išlaikydama vieną stipriausių MLB jaunųjų žaidėjų sistemų.
Protingos sutartys ir ilgalaikė vizija
„Dodgers” sėkmę lemia, kad darant duomenimis pagrįstus sprendimus retai suklysta dėl didelių sutarčių, laikydamiesi disciplinuoto požiūrio ir maksimaliai išnaudodami vertę. Kūrybiška sutarčių struktūra, kaip kad Shohei Ohtani atveju su atidėtais mokėjimais, leidžia „Dodgers” subalansuoti išlaidas ir protingai investuoti.
Analitika – „Dodgers„ konkurencinis pranašumas
Nuo metimo technikos keitimo iki žaidėjų rezultatų prognozavimo – „Dodgers” analitikos skyrius pakeitė žaidimo taisykles. Buvęs žaidėjas Ross Stripling teigė, kad „Dodgers” pirmauja MLB pagal analitinį požiūrį, su aiškia komunikacija nuo vadovybės iki trenerių štabo ir žaidėjų.
Finansinė nauda
Šiandien „Dodgers” generuoja daugiau nei 600 mln. dolerių per metus, o jų vertė siekia 6,3 mlrd. dolerių – jie užima antrą vietą po „Yankees”. Ši sėkmė įrodo, kokią konkurencinę persvarą gali suteikti analitika, pavertusi „Dodgers” stipriausia komanda MLB.