
Paryžiaus „Saint-Germain” (PSG) – vienas vertingiausių prekės ženklų pasaulyje. Ir kas čia tokio? Na, faktas gal įdomus dėl to, jog klubas dar niekada nelaimėjo svarbiausio Europos futbolo trofėjaus – Čempionų lygos taurės! Bet ar tai jiems trukdo gyventi kaip karaliams? Panašu, kad ne.
🔝👕💎@Beyonce wears a customized @PSG_inside x KOCHÉ jersey 🤩 pic.twitter.com/TN8AdpG1gu
— Paris Saint-Germain (@PSG_inside) July 26, 2018
Šiandien PSG turi parduotuves Los Andžele, Niujorke, Majamyje, Londone, Tokijuje ir Seule. Sakyčiau, kad ne futbolo klubas, o tarptautinis mados tinklas! Jie pavertė savo marškinėlius į milijardų dolerių vertą verslą. Nenuostabu, kad juos dėvi ne tik mažieji fanai įvairaus dydžio aikštelėse, bet ir tokie vardai kaip Beyoncé, Tom Brady ar Giannis Antetokounmpo. Gal dar galima paminėti faktą, jog DiCaprio eina žiūrėti PSG rungtynių.
Kol kiti didieji klubai vis dar kalba apie pasaulinę plėtrą, PSG jau seniai tapo pasauliniu prekiniu ženklu. Klubas neturi tiek trofėjų, kiek „Barcelona” ar „Real Madrid”, bet žinai ką? Būtent tame ir visa esmė. PSG įrodė, kad gali augti (finansine prasme) be tarptautinių trofėjų. Per dešimtmetį klubo vertė nuo 634 milijonų dolerių (2015-aisiais) išaugo iki 4,5 milijardo šiandien. Ir šį savaitgalį PSG turės progą pagaliau laimėti išsvajotą Čempionų lygos taurę.
Nuo 2011 metų, kai klubą perėmė naujieji savininkai, panašu, kad buvo aiškus „pasaulio užkaravimo” planas. Susidaro įspūdis, jog per prekinio ženklo galią buvo siunčiama paprasta žinutė – net ir tie, kurie nežino, kas yra nuošalė, gali mylėti klubą. Taip PSG pradėjo kurti stiprų prekės ženklą taip, kad jis patiktų ne tik futbolo fanams, bet ir mados, muzikos, kultūros pasaulio žmonėms. Kas žino, gal greit Paryžiuje šalia „Mados savaitės” vietos atsiras ir „Futbolo savaitei”, o gal atvirkščiai – PSG žaidėjai demonstruos ne tik gražų žaidimą, bet ir naują kolekciją.